В преследване на постмодерното

Случвало ли ви се е да се чудите, как така някои хора обичат диня със сирене и пилешко в сладко-кисел сос, а други никога не смесват сладко и солено в една хапка; как някои могат да се обличат като хипари за закуска, като чиновници за обяд и като манекени за среднощен купон; или да четат Унамуно, да се прехласват по Мадона и да си умират за хорър филми...
Е, на мен ми се случи. При това малко след като открих систематичния хаос на постмодернизма. И паралелите започнаха да се налагат от самосебе си.
За онези, които не обичат да смесват вкусове, традиции и пристрастия, няма да става дума тук. Те са „модернисти” и да се оправят сами. Но всички, които се разпознаят сред персонажите на предстоящата поредица, могат с гордост да носят званието „постмодерен човек”. А причината, поради която текстовото пространство тук ще бъде обагрено в женски краски, се крие единствено и само във факта, че пишещата държи да говори от свое име,
не претендира да познава из основи мъжкото светоусещане и мрази изразът
„хората по принцип...”

А що е то постмодерно?

Ще стане дума за много от терзанията и изкушенията на битието, през погледа на постмодерната жена, и ако веднага ви е ясно, за какво иде реч, когато чуете думата „жена”, може би не е зле за един бърз (и членоразделен) преглед на понятието „постмодерно”.
Много теоретици и анализатори са се потили над фразата и нейните тълкувания, и всеки е намерил какво да каже по въпроса. Ако се интересувате по-подробно, можете да прочетете “Постмодерното, обяснено за деца” на Жан-Франсоа Лиотар (или Апигнанеси, Ричард. Гарат, Крис. “Представяме ви: Постмодернизъм”. изд. “Апострофи”, 2002), ако ли пък не, ще трябва да ми се доверите.Постмодернизмът е “състояние на духа”. Казват, че е започнал като безнадежност за промяна, скъсване с уникалното и с индивидуалното начало. Определят го като „обща ориентация, начин на възприемане на света и мястото ни в него”. Неопределеност, фрагментарност, деканонизация, отсъствие на дълбочина, ирония, карнавализация, са част от основните му характеристиките, но постмодернизмът е преди всичко диалог, който превежда високата култура на езика на популярната и заменя уникалния авторски образ с отдавна познати, архетипни модели. За постмодерното общество като цяло, са характерни отсъствието на унификация и отричането на тоталността, реабилитирането на шанса и случайното стечение на обстоятелствата, на интуитивното, непосредствения опит и конкретното преживяване. Дотук с теорията.
Да живее интерпретацията!